Саветник за заштиту права пацијената
Канцеларија за заштиту права пацијената
Ulica: Тиршова брoj 1
Kанцеларија брoj 9 / приземље
+ 381 11 36 05 634
Радно време: 09:00 - 15:00 h
E-mail: savetnik.pacijenata@beograd.
Права и обавезе пацијената
(Закон о правима пацијената)
Права пацијената
- Право на доступност здравствене заштите
- Право на информације
- Право на превентивне мере
- Право на квалитет пружања здравствене услуге
- Право на безбедност пацијента
- Право на обавештење
- Право на слободан избор
- Право на друго стручно мишљење
- Право на приватност и поверљивост
- Право на пристанак
- Право на увид у медицинску документацију
- Право на поверљивост података о здравственом стању пацијента
- Право пацијента који учествује у медицинском истраживању
- Право детета у стационарним здравственим установама
- Право пацијента да на сопствену одговорност напусти стационарну здравствену установу
- Право на олакшавање патњи и бола
- Право на поштовање пацијентовог времена
- Право на приговор
- Право на накнаду штете
Дужности пацијената
Одговорност пацијента за лично здравље:
- Активно учествује при заштити, очувању и унапређењу свог здравља
- У потпуности информише надлежног здравственог радника о истинитим подацима о свом здравственом стању
- Придржава се упутстава и предузима мере прописане терапије од стране надлежног здравственог радника
Одговорност пацијента према другим корисницима здравствених услуга:
- Пацијент је дужан да поштује права других пацијената
Одговорност пацијента према другим здравственим радницима, односно здравственим сарадницима:
- Пацијент је дужан да се према здравственом раднику односи са поштовањем и уважавањем
- Забрањено је ометање здравственог радника при пружању здравсвене заштите
- Пацијент је дужан да информише здравствену установу о промени адресе или телефонског броја
Ако се пацијент не придржава својих дужности, надлежни здравствени радник може отказати пружање даље здравствене заштите пацијенту изузев хитне медицинске помоћи, о чему је дужан да обавести директора здравствене установе, као и да у медицинску документацију пацијента унесе разлоге за одбијање пружања здравствене заштите. У тим случајевима здравствена установа је дужна да обезбеди даље пружање одговарајуће здравствене заштите.