novilogo

bolnica 170x600


Ponosnih 66 godina 1953 - 2019 

Саветник за заштиту права пацијената

Канцеларија за заштиту права пацијената
Тиршова бр. 1
kанцеларија бр. 9, приземље
011 36 05 634
Радно време: 09:00-15:00 h
E-mail: savetnik.pacijenata@beograd.gov.rs


 

Права и обавезе пацијената (Закон о правима пацијената)

Права пацијената

  • Право на доступност здравствене заштите
  • Право на информације
  • Право на превентивне мере
  • Право на квалитет пружања здравствене услуге
  • Право на безбедност пацијента
  • Право на обавештење
  • Право на слободан избор
  • Право на друго стручно мишљење
  • Право на приватност и поверљивост
  • Право на пристанак
  • Право на увид у медицинску документацију
  • Право на поверљивост података о здравственом стању пацијента
  • Право пацијента који учествује у медицинском истраживању
  • Право детета у стационарним здравственим установама
  • Право пацијента да на сопствену одговорност напусти стационарну здравствену установу
  • Право на олакшавање патњи и бола
  • Право на поштовање пацијентовог времена
  • Право на приговор
  • Право на накнаду штете

Дужности пацијената

Одговорност пацијента за лично здравље:

  • Активно учествује при заштити, очувању и унапређењу свог здравља
  • У потпуности информише надлежног здравственог радника о истинитим подацима о свом здравственом стању
  • Придржава се упутстава и предузима мере прописане терапије од стране надлежног здравственог радника

Одговорност пацијента према другим корисницима здравствених услуга:

  • Пацијент је дужан да поштује права других пацијената

Одговорност пацијента према другим здравственим радницима, односно здравственим сарадницима:

  • Пацијент је дужан да се према здравственом раднику односи са поштовањем и уважавањем
  • Забрањено је ометање здравственог радника при пружању здравсвене заштите
  • Пацијент је дужан да информише здравствену установу о промени адресе или телефонског броја


    Ако се пацијент не придржава својих дужности, надлежни здравствени радник може отказати пружање даље здравствене заштите пацијенту изузев хитне медицинске помоћи, о чему је дужан да обавести директора здравствене установе, као и да у медицинску документацију пацијента унесе разлоге за одбијање пружања здравствене заштите.

    У тим случајевима здравствена установа је дужна да обезбеди даље пружање одговарајуће здравствене заштите.